HomCare Nordic Oy on vuonna 1985 perustettu, Vihdin Nummelassa toimiva suoramyyntiyritys, joka myy ja markkinoi kodin ja ihmisen hyvinvointiin liittyviä tuotteita. Tunnetuimpia tuotesarjoja ovat Swipe, BioSwipe ja NaturCare.
Yritys on Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton (ent. Suoramarkkinointiliitto) jäsen ja noudattaa liiton asettamia Reilun Pelin Sääntöjä.
Perjantaina 6.10.2023 pidettiin Helsingissä Suomen Asiakkuusmarkkinointiliiton (ASML) järjestämä suoramyynnin gaala. Kyseinen gaala järjestetään normaalisti kahden vuoden välein, mutta viime vuosien poikkeustilanteesta johtuen, se järjestettiin edellisen kerran v. 2019. Paikalla olivat Suomen johtavat suoramyynnin ASML:n jäsenyritykset ja niiden huippumyyjät. Tilaisuudessa palkittiin eri suoramyyntiyritysten parhaita myyjiä sekä vuoden suoramyyntiyritys.
HomCare Nordic Oy valittiin Vuoden Suoramyyntiyritykseksi seuraavin perusteluin:
”Alussa oli pieni joukko näkemyksellisiä ihmisiä, roppakaupalla ahkeruutta ja sisua. Yritys on kulkenut pitkän matkan vaiherikkaan historiansa aikana kohti yhdeksi Suomen suoramyyntialan pitkäikäisimmistä ja vakaimmista yrityksistä. Tässä yrityksessä kaikilla on yhtä suuri mahdollisuus edetä, mutta ilman työtä se ei onnistu keneltäkään. Jokaisen on tehtävä tasapuolisesti töitä ja ihminen voi valita vapaasti itselleen sopivan määrän, miten paljon hän haluaa tehdä. Ytimessä on ollut aina todella hyvä yhteistyö myyjien kesken, joista merkittävä osa on ollut mukana todella pitkään, mikä osoittaa ihmisten uskollisuutta yritystä ja sen tuotteita kohtaan. Aina halutessaan tässä yrityksessä ihminen saa tarvitsemansa tukea ja apua. Aito yhteistyö auttaa kaikkia. Suurimpana ja tärkeimpänä voimavarana nähdäänkin kaikki toiminnassa mukana olevat ihmiset. Pitkiä uria – pitkäjänteisyyttä, paikallisuutta, luotettavuutta ja sitkeyttä.”
Tämä kunnianosoitus oli merkittävä tunnustus suomalaiselle perheyritykselle, jonka kautta toimii n. 400 itsenäistä HomCare-edustajaa ympäri Suomea.
Toimitusjohtaja Tuija Nemlander totesikin kiitospuheessaan viime vuosien rajoitusten ja poikkeustilanteen hankaloittaneen monen suoramyyntiyrityksen toimintaa, mutta haasteista on selvitty henkilökunnan, uskollisten asiakkaiden ja Edustajien ansiosta.